FREDAG!

Gud vad tiden går fort när man har roligt. Det är redan den 24april 2009 och snart maj vilket innebär snart sommar. Allt detta sker så sjukt fort. Men det är jag tacksam att det går fort. Det innebär också att jag snart gått ut 1an på gymnasiet. Ja. idag hade vi nationella i engelska där vi skulle skriva. Man fick max skriva 600ord och minst 200 ord. Jag tyckte att ämnet som var datorer var rätt roligt att skriva om så jag skrev exakt 521ord. Jag räknade de var och en för varje mening jag skrev. Jag var klar efter 79minuter och efter 80 minuter fick man inte skriva något mer. Jag känner mig rätt nöjd med det jag skrev även fast det var ett rätt ointressant ämne.

Den här bilden visar hur dagen har varit. Fast här har det inte varit
några moln! Hur vackert väder som helst har det varit! Hoppas
det fortsätter så hela helgen!

Till lunch fick vi kött potatis och beasås. Det var gott men jag åt typ hälften av portionen man fick för det var så himla mycket mat. Efter lunch var det dags för kommunikation och arbetssätt och lärande. På kommunikationen fick vi se en film om retorik. Det var rätt intressant men mannen som pratade om det var helt exad på ämnet vilket gjorde det jobbigt att lyssna på honom.

Arbetssätt och lärande var det dags för sen och vi hade slutprov på hela kursen. Det var ett rätt lätt prov om man ser till frågorna för jag hade inte pluggat ett dugg men ändå skrev jag hur mycket som helst. Allt kanske inte är 100% men jag satt i mer än en timme längre än alla andra. Jag började skriva kl 13 och var klar strax före 15.00. Jag skrev 6 A4 papper för hand. Det kändes kan jag säga. Men jag är riktigt nöjd och hoppas på ett MVG men jag tror att det är minst VG i alla fall. När jag väl var klar fick jag för mig att städa mitt skåp. Sen gick jag in i lärarrummet och snackade lite. Jag var hemma vid 16, fast jag egentligen slutade kl 14. Men det gör inget för jag tycker att skolan är rolig att vara i efter skoltid.
Väl hemma gick jag och diskade sen skrev en lapp och gick till coop för att handla. Till middag blev det tacos, inte direkt någon överraskning. Men som vanligt så gjorde jag en stor portion och åt inte upp allting utan jag mår illa nu istället.

Hade det varit en fredag före lovet hade jag suttit och käkat godis och druckit läsk, nu är det det nyttigare alternativet med ramlösa och torkad frukt samt lite naturgodis. Det tycker jag att jag är värd för pappa ska nämligen festa både idag och imorgon och hur många kalorier kommer han inte få i sig då? För er som inte vet så har pappa och jag godisförbud i en månad. Men för pappa är det tydligen okej att dricka alkohol. Jag är duktigare än honom. För jag ska inte ens dricka på sista april. Men skitsamma, nu ska jag göra lite nytta. Eller i alla fall inte sitta vid datorn nå mer för idag.

GOD NATT OCH SOV GOTT<3
Imorgon blir det tidig uppstigning så jag måste varva ner lite.
pussen<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0