Julen är här!

Jag är hemma från kyssningen till Tallin. Det var en mycket rolig resa med lite mer alkohol och snygga killar än väntat. Men det gillar jag! Mycket mycket roligt! Blev en resa till Stockholm, lite långtråkig men hellre bil än buss. Väl framme åkte vi hem till Uffe och Meta mitt i stan och fikade lite och bytte julklappar. fick ett kuvert men får inte öppna det förrän imorgon... Men tack säger jag,tror jag vet hur mycket det är men de talas om en annan dag.
På båten blev det ombyte och julbord i två timmar. Gott var det! Sen begav vi oss till baren där de roliga började. Drink efter drink blev det med mamma och pappa. Sen träffade jag min kusin som jobbar på båten och hon bjöd mig på drinkar hela kvällen, tacktack! Mums på den! Var uppe till halv fyra på morgonen med en fin kille:) kom på att jag kanske behövde lite sömn då vi skulle gå till stan när vi kommit till Tallin! Kallt som tusan var det när vi gick av båten. tur att man hade mössa och vantar. Vi gick dit och fick se lite julmarknad och en mysig huvudstad. Vi gick tillbaka till någon spritbutik där mor och far köpte lite dricka hem. Sen bar vi det till båten. lite tungt men det var det värt ! upp i båten och myste lite i baren där kusin Johanna jobbade. Sen kortspel och dusch innan maten. Det blev trerätters middag. renkött och någon getostmousse till förrätt. sen oxfilé till varmrätt och glass med jordgubbar till efterrätt ! Gott gott! Gick till baren efter mat och tog en drink. men mormor, olle och pappa var så trötta och sega så de var bara jag och mamma som försökte hålla igång ;) blev några drinkar och lite kortspel innan vi somnade vid 1 i hytten allihopa.
Imorse vaknade vi halv 11 :) men som tur var fick vi brunch som serverades enda fram till kl 13. gott var de ! :) Sen lite mer kortspel och lite tårta för mormor min fyller nämligen 71år idag ! :D GRATTIS TILL HENNE !
15.30 var vi iland och åkte direkt hem!

Nu har ví ätit lite julfika tidigare ikväll och kollat på uppesittarkväll och ska nu gå och lägga mig ! För imorgon är det julafton!

Tyvärr glömde jag ta kort på resan, men imorgon julafton blir det mer kort ! Vi hörs och syns ! Puss och kram!
GOD JUL!

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0