Innebandyfesten ABB Arena Nord !


Karolina Widar( på bilden lyfter hon VM-bucklan 2007 när Sverige vann VM Guld) !


Ja, idag har Finnkampen i Innebandy spelats här i Västerås :) Den går ut på att Sverige och Finland möter varandra. Idag möttes U19damer, U19Herrar, Damer och Herrar. ! Först så spelade U19damerna och vann med 5-0. En 92a från Rönnby, Alice Tonneman fick göra debut och dessutom fick hon speltid med sina unga 16år :) Ja. efter matchen så slogs fem straffar per lag. allt för att göra finnkampen lite roligare. Straffarna vann Finland och därmed stod det 2-1 till Sverige. Sen spelade U19Herrar och utklassade Finland med 17-4. Dessutom vann dem straffarna också så 5-1 till Sverige efter två matcher :) Damerna som möttes igår i Karlstad då Sverige fick stryk med 3-4. Idag tog de verkligen revanch och vann med 10-1 ! I Damlaget hade Rönnby (vårat damlag) 5spelare. Sanna Sheer som gjorde två poäng i matchen:) Anna Didriksson, Malin Hansen gjorde mål :) Karolina Widar, som även är lagkapten i landslaget fick göra några poäng. Den femte spelaren var Hanna Pettersson som är målvakt och fick stå hela matchen. Alla fem spelare gjorde en godkänd insats :) Damerna vann också straffläggningen och avgjorde Finnkampen 2009 innan herrarna spelat :) 9-1 till Sverige :) ja, herrarna spelade 5-5 vilket gav en poäng till vardera lag. Tyvärr vet jag inte hur straffläggningen gick för jag åkte hem för att titta på melodifestivalen ! 

Ja, när jag åkte hem, gick jag till donken först och köpte mig en hamburgare. var tvungen,har nästan inte ätit något idag och hade dessutom ingenting i kylskåpet :p Ja, jag kollade på melodifestivalen,som för att vara första gången var helt okej. Alcazar och Marie Serneholt tycker jag var bäst. Tvärr så gick inte Marie vidare, men Alcazar gick till Globen. Kamraten dit blev Emilia, ni som inte känner igen henne så var det hon som sjöng I´m a big big girl.. .!


Det nya Alcazar med Tess, Andreas och deras nya kollega Lina Hedlund !
Denna trio tog sig till globen med låten stay the night !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0