Var lite egoistisk i rätt läge!

Jag tycker att de flesta svenskar är så himla försynta och inte vågar berömma sig själv. Idag på träningen så hörde jag en säga "jag skjuter grymt bra med den klubban, om man får säga så". Det är väl klart att man får säga så, det är naturligt tycker jag och säga att man är bra på något. Men jag gör inte heller så, men om jag säger att jag är bra så skämtar jag oftast bort det, men varför ska man nedvärdera sig själv om man är bra på något. Men varför gör vi så egentligen? Alla runt omkring tycker att man skryter om man säger att man är bra på något. Men varför är det så? Jag tycker att vi svenskar ska vara mer egoistiska och våga säga att vi är bra och verkligen mena det också. Men när man säger något sådant så ska inte de runt omkring säga säga något eller ge någon blick som får en att tro att man är sämre än vad man är. Man ska stå på sig själv och ha självförtroende, det är inget fel med det.  Ja, jag tycker att vi måste ge varandra mer beröm och göra så att andra får bättre självförtroende. Jag tror så här, om man ger någon beröm så får man själv det tillbaka. Jag tror att vi funkar så, det vet jag att jag gör. Men jag tycker att det är roligt att berömma folk, det är något som jag anser är otroligt viktigt i allas vardag.



Det är så här man absolut inte ska vara. Även fast man är 
bra så ska man kunna vara ödmjuk och berömma andra !

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag håller med dig! Fler borde säga vad de är bra på :) Ofta om nån säger något sådant så uppfattas den personen som stöddig eller liknande.. och det ska man ju inte behöva göra. Men med det sagt ska man ju inte gå att säga att man är bra på allt jämt heller, för då blir man stöddig.

2009-02-13 @ 10:53:50
URL: http://helbraflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0