Nationaldag 6/6 - EU val 7/6 - 09

Igår var det Sveriges Nationaldag, den firade jag och Anna lite smått. Jag gick upp kl 06.10 först , pappa och jag åkte ner till golfbanan och spelade 18hål. Sen tränade jag puttning i 2timmar. Vid 15 åkte jag hem och då kom Anna hem till mig. Vi checkade lite TV och somnade till en halvtimme. Så kul var den dagen. Neej då. Sen åkte vi upp och handlade lite godis och jag köpte en liten kebab med bröd. Vi åkte Annas Epa till hennes pojkvän Gustav där vi var ett par timmar. Efter det for vi hem till mig igen och hade lite trevligt. Vi snackade lite och så, sen gick vi ut och gick i Hofors. Sen gick vi hem till mig igen och då fick vi besök i sängen och det var mycket trevligt... Nå mer tänker jag inte tala om! Vi somnade vid 3 och vaknade idag vid 11...

Idag rensade jag och mamma resten av min garderob, jag ska absolut inte klaga för jag har kläder för ett helt fotbollslag. Helt otroligt sjukt hur mycket det är. Vi käkade lite frulle och sen åkte vi upp till folkets hus där mamma och pappa röstade. Sen bar det av till Västerås där jag befinner mig nu! Jag har varit här sen 18.00 idag och nu är det snart läggdags.
 
Just nu sitter jag och tittar på EU-valet, valvakan på SVT2 och jag tycker att det är väldigt dåligt att folk med åldern inne inte går och röstar. Det är ca 40% i hela Sverige som röstar. Varför? Jag tycker det är plikt att rösta. Jag blir fan arg på alla som inte röstar för att de inte orkar eller nått sånt. Jag kan förstå de som är väldigt sjuka och kanske ligger på sjukhus eller nått sånt. Men att inte orka bry sig om vad som händer i Sverige och Europa. Det är vårt samhälle vi pratar om, är inte det viktigt? Hade jag varit 18år hade jag inte tvekat på att rösta. Jag struntar i vad alla röstar på, bara de röstar. Men nu ska jag inte lägga nå krut i det här. Då blir inlägget väldigt långt.
Nu ska jag sova!
Godnatt och sov gott ! ;) <3

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag röstade minsann ;)

2009-06-08 @ 19:20:14
URL: http://helbraflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0