ingen ork eller lust

ja. inte för att jag har så mycket att göra i skolan så har jag ingen ork eller lust att skriva eller träna på gymmet. jag vet att jag behöver träna, men ingen lust ? varför? en annan sak jag märkt är att jag har väldigt mycket tankar som går runt i mitt huvud. Så mycket som det är nu i huvve har det aldrig varit. alltid när jag går och lägger mig brukar jag bara vrida på mig en gång sen somnar jag. Men nu ligger jag och tänker hur länge som helst på allt möjligt. Jag vill bli av med mina tankar men tänker inte göra de publicerade här. Jag funderar på att göra en form av liten bok om allt, någon som har annat förslag ?

Att känna känslor för någon som inte känner något tillbaka är väldigt jobbigt. det är något jag har varit med om väldigt ofta. för många gånger. Men det känns som jag inte kan rå för att jag lätt får känslor. Jag vet inte hur jag ska kunna ändra på det, vet inte ens om jag kan det.
En gång när jag var olyckligt kär så mådde jag så himla dåligt att jag gjorde såna himla dumma grejor. Jag känner att det finns sug för att göra likadant nu. Men jag tänker vara stark och inte visa mina känslor. Jag känner att det är fel att skriva det här. men jag tycker inte att det ska gå ut över mina vänner i skolan. Jag tänker vara mig själv bara. Men inte sitta och gråta över någon. Aldrig. Jag vill inte skriva om mitt förflutna. Jag vet inte ens varför jag tar upp det. Men om det ska fortsätta så här så tror jag att jag kan falla tillbaka. Men det vill jag definitivt inte. Jag söker ingen empati. Men kände att jag ville få ut lite av det jag tänkt.


Kommentarer
Postat av: MariaBia

Du ska inte falla tillbaka Cissi, du är stark och det vet jag.



Ett litet tips som du kan prova är att skriva dagbok varje kväll innan du somnar så att du får ur dig alla tankar och kan sova bättre:)

2009-03-05 @ 09:36:37
Postat av: Lina

Jag vet ju en del om hur du hade det förut och det är bra att du är stark Cissi! Det där med att skriva av sig allting är jättebra, för då följer tankarna på något sätt med det man skriver. En bok/dagbok är ett jättebra förslag tycker jag och det brukar fungera, faktiskt! :)

2009-03-05 @ 12:00:11
URL: http://helbraflinga.blogg.se/
Postat av: A.Selin

DU är stark och klarar det här. Ring gärna lr om jag ringer dej i helgen :)



DU ska inte falla tbx och ett tips antingen går du och pratar med ngn som kan "tyda tankar" bra lr som Lina och Maria skrivit skriv av dej i en slags dagbok, HELST båda sakerna anser jag :) DU kmr må jätte mkt bättre om du snackar med ngn jag LOVAR och jag vill att du gör det :)// Pussokram så länge hörs<3

Postat av: Lina

Jaha va roligt :) Ja vi ska spela 12.30, ni då? :)

2009-03-05 @ 22:36:11
URL: http://helbraflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0