Globen och Jönåker.


Igår var jag i Globen som numera heter Ericsson Globe Arena. Jag var där med mamma och pappa, vi tittade på SMfinalerna i handboll. Första matchen mellan Sävehof och Skövde blev avslagen, därför att Sävehof enkelt tog hem SMguldet med hela
32-19. Utklassning måste jag säga att det var. Dessvärre såg det ut som Skövde gav upp efter att legat under med fem bollar i halvlek. Den bästa flickan på planen tycker jag var Isabelle Gulldén. Hon jobbade bra i försvar, gjorde snygga och enkla mål. I globen var det över 10 000 personer och tittade på dammatchen. Så många har det aldrig varit vad jag minns. Grattis Sävehof!

Precis före herrmatchen och före dammatchen var Tobbe Trollkarl på besök på planen. Han trollade och dansade. Hur rolig som helst var han!
Herrmatchen mellan Alingsås och Guif var mycket roligare att titta på. "det röda havet" från Eskilstuna hade passat sig till globen för att stötta Guif, den här gången lite fler än de 2000 som varit på de senste hemmamatcherna. Nu var nämligen mer än hälften röda i globen och hejade på Guif, men Alingsåsklackan var inte dålig den heller. På herrmatchen var det hela 13927personer, vilken stämning det var i hallen. Jag rös av den stämningen som var. Jämn men lite fördel till Alingsås står orden för första halvleken. I den andra ryckte Guif upp sig och gjorde 7raka mål, det gjorde att de vände underläget från halvleken med fem till ledning med två. Dessvärre förlorade Guif, men Grattis till Alingsås som vann guldet!


Efter matcherna for vi till Nyköping. Väl där vid 22tiden åkte vi till banan och checkade in den lite. Sen åkte vi till hotellet som låg långt ut åt helvete. Väl framme gick vi direkt och la oss för vi skulle upp kl 6 imorse. Dålig sömn och en obekväm kudde gjorde att jag idag inte spelade så himla bra. Men vill ni veta placering och mer detaljer, läs min golfblogg - http://turnenollnio.blogg.se/ !

Nu är jag hemma i Västerås igen, ska nog gå och sova snart. är rätt trött efter 36hål och lite sömn.
Ha det bra , vi hörs imorgon!
Sweet dreams<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0