SM Finaler Handboll - Globen 9maj!

               
Skövde HF ställs mot de obesegrade Sävehof imorgon i Globen!
Imorgon smäller det. Jag, mamma och pappa åker till stockholm och tittar på SMfinalerna i handboll.
Lagen som möts är på damsidan: IK Sävehof -Skövde HF. Den går av stapeln kl 16.00 och det kommer att bli en repris på förra årets final. Jag hejar på Skövde. Skövde är regerande mästarinnor men Sävehof är iår liksom förra året obesegrade under slutspel och serien. Det kommer att vara en oerhört spännande final. Kommer Sävehof underskatta Skövde? Blir Skövde överkörda? Vad som händer ser jag imorgon och ni andra som vill på SVT1 eller SVT24 kl16.00.
Nyckelspelarna i Sävehof är Isabelle Gulldén och Johanna Ahlm. Är dessa två heta handbollsspelare på topp imorgon blir Sävehof svåra att stoppa. Men Skövdes nyckelspelare är Angelica Wallén som har varit skadad men i sista semifinalen mot IVH kom in och provade på. Vågar hon ta sitt ansvar trots sin skada som precis läkt? En annan viktig spelare för Skövde är deras linje Anna Larsson.


Isabelle- Sävehof     

                                                                                           
Johanna - Sävehof
     
Angelica- Skövde                             Anna- Skövde



                       
Alingsås möter de skrällande laget Guif ifrån Eskilstuna.
På herrsidan är det en final som kommer skrivas i svensk handbollshistoria. Det är nämligen Alingsås- Guif. Dessa två lag har spelat SMfinal förr om året men aldrig fått stigit upp på pallen som vinnare. Imorgon kommer ett av lagen få sin dröm att slå in. Den här matchen kommer vara ännu mer spännande än damernas final. Jag har dessvärre inte följt herreliten så mycket i år. Men Alingsås var oslagbara på hemmaplan och kom tvåa i serien. den matchen börjar kl 19.00!
I den här matchen finns det bara en kille som har spelat en SMfinal tidigare, han spelar i Alingsås och heter Johan Pettersson. Med över hundra landskamper i ryggen ska han imorgon leda sitt lag med sin erfarenhet och sitt grymma kantskott Alingsås till ett historiskt SMguld. I Guif har man ingen direkt spelare som sticker ut så pass mycket. Guif är ett lag där vem som helst kan avgöra smfinalen imorgon. En av dom kan vara målvakten Daniel Johansson.
  
Johan- Alingsås                                                  Daniel - Guif

Det här är än så länge årets höjdpunkt!
Ha en bra lördag, för det kan jag garantera att jag kommer ha!

Sen bär det av ner till Nyköping och sova. På söndag gör jag min första golftävling för året. Önska mig lycka till!
Jag kommer inte att uppdatera förrän på söndagkväll när jag kommer hem.!

Puss på er alla därute ;) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0