mucho divertido

Nu är jag hemma igen efter mitt lilla äventyr till Skövde. Jag sa att jag skulle uppdatera men dessvärre fanns ingen tid för det och datorn dog precis efter jag stängt av den på tåget. Men jag har haft en riktigt mysig helg med Elin, Johan, Lucas och världens sötaste Zixten.. Han döptes nämligen igår. :) Elin är min äldstes kusin Calles barndomsvän som jag helt plöstligt känner. eller ja, hon såg mig när jag var liten och så men jag kommer faktiskt inte ihåg så mycket av henne. Men nu känner vi varandra i alla fall :) Och nu har hon fått en son som är fem månader gammal och döptes igår 7/11 :)


Men i fredags när jag kom ner stod Elin och hennes vän Sissela och väntade på mig. Vi åkte direkt till lokalen där fikat efter dopet skulle vara. VI dukade, blåste upp ballonger och gjorde iordning det mesta. Sen åkte vi hem till deras lägenhet där Johan (Elins sambo) stod och bakade muffins:) han bakade fyra olika smaker på dem. kokos, choklad, morot och hallonvanilj. Sen bakade han chokladbollar också, riktigt händig kille:) hhihi ! Lille Zixten låg på golvet och lekte lite, guud vilken söt liten pojke! Vi tittade lite på Idol, käkade en riktigt god middag. Sen lekte jag med Zixten, han var hur mysig som helst! Vid 2 blev det sängdags och jag kan säga att jag somnade ovaggat.
Igår lördag väcktes jag kl 10 av Elin:) käkade lite frukost, jag duschade, fönade håret och plattade det. Sen vid 12 var alla klara då åkte vi till lokalen och gjorde ordning allt fika och så innan dopet som var kl 14.00. Vi gick tidigare till kyrkan för att ja, egentligen vet jag inte men vi var där rätt tidigt i alla fall. Jag blev utsedd till filmare av dopet vilket jag inte tackade nej till. Jag gillar inte direkt när prästen står och predikar om saker jag inte tror på så jag zoomade in på lille Zixten och så. Det var i alla fall roligt att filma :) Efter allt blev det fika. Inte liite fika heller. Det var fyra olika muffins, chokladbollar, kakor,godis och efter det blev det tårta. Jag kan säga att jag inte mådde speciellt bra efteråt igår. Men till middag blev det kycklingwok med klyftpotatis! det var också gott:) mums! Sen tittade vi på Johan Falk filmer, två st! Riktigt bra dom! Läde oss vid 1 :)

Idag blev jag inte väckt utan vaknade för att det var så himlans tyst vid halv elva. Då sov lille Zixten och Elin. Men jag gick upp och packade lite, gjorde ordning lite grejor och precis när jag var klar och satte datorn i knät , då kommer Elin upp helt nyvaken :) vi käkade lite frukost och jag matade Zixten:) sen skrek han lite och somnade :) vid 13 åkte vi ut till nästan Skara och hälsade på Elins syster Emma som flyttat ut nånstans utanför Skara. där jag lekte med honom och de lagade mat, trevligt var det:) det blev lite stressigt på slutet men vi var ändå en halvtimme innan tåget kom på stationen. 15.29 gick tåget hem :) det var rätt tråkigt med tanke på att jag läste engelskan. Fucking prov imorgon med 337glosor och jag kan kanske 140 av dom. Bättre än inga i alla fall.

Nu ska jag inte skriva nå mer :)
Här kommer lite bilder från i helgen i Skövde :)

I kyrkan. Johan, Elin, Zixten, Lucas, gudfadern Ricard, gudmor och moster Emma.


Söta familjen, Zixten, Elin och Johan :)


Glade Zixten med mamma Elin :)


Paketöppning på g. Storebror Lucas hjälpte till att öppna:)
Zixtens pappa Johan öppnade också presenter :)


En present de fick var den här fina tavlan som är ritad av Johans syster.
Ett kort på familjen :)
Den bilden får avsluta hela helgen !

Puss på er alla !

Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: Jaha, va mysigt :) jag ska också på dop snart :)

2009-11-08 @ 23:32:48
URL: http://helbraflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0