SM-GULD och ORKEN-GULD! vilken helg:)

Ojojojoj. vilken helg jag haft alltså!

Fredagen började såklart i skolan, lite historia och lite samhäll sen var den dagen över. Fortsatte hemåt med kära mamma, åkte direkt hem och käkade för att sedan spela två matcher i en rolig skojturnering i Hofors som heter Orken. Jag spelade med laget Cykel och där spelar de två "minsta" grabbarna säger vi. En är två meter lång och väger "bara" 120kg. Den andra är också två meter och väger lite mer. Alla lag har respekt för dessa grabbar, så man var glad att spela med dem och inte mot dem:) jaja, vi spelade två matcher på fredagen och vi vann båda!:) sen for vi hem och sov.

Lördagen började tidigt. 06.30 stod klockan på, nämligen match 7.20 för vår del! Självklart blev det en seger även där! Men nå mer handboll denna dag blev de inte för min del. för jag åkte hem , tog en dusch, sen for vi raka vägen mot Globen,Stockholm och SMfinalerna i Innebandy!!! Rönnby mötte IKSU, det var en mycket spännande match, RÖnnby ledde med 5-1 men släppte upp till 5-5. Matchen slutade 6-6 vilket innebar sudden death, men inga mål där och matchen fick avgöras på straffar och DÄR HÄNDE DET! 3-0 i straffar till RÖNNBY! SM-GULD!!!! SÅ jävla kul att se!vilken känsla, träffade tjejerna efteråt och grattade dem ordentligt! De är GRYMMA! en extra applåd för Alice, en 92a som varit skadad i flera månader, kommer tillbaka, får göra mål i andra bytet och sen mål på straff! HON va grym :D !!



Hanna Pettersson var grym igår ! Helt enkelt världsklass! att vinna en SM-final med stryk i skotten med 47-18, då kan det inte var något annat än en bra keeper!

Efter finalen var de dags för herrarna, men den va tråkig...
SÅ vi åkte hem innan den var slut, men där vann Storvreta iaf!
Var hemma vid 20, då var de dags för lite party, men eftersom jag inte är 18 så blev de ingen utgång men en liten förfest var de för min del sen gick jag och Bella hem till henne och vi somnade på soffan av trötthet. Var helt slut :p

Men imorse vid 10 ringde klockan igen, de var dags igen för handboll, nu var det dags till och med för slutspel:) Vi vann åttondelen med 19-8, sen kvarten med 11-6 eller nått, semin var tajt men vi drog de längsta strået och vann med 10-9! I finalen blev de SEGER! Med 17-9 :) Helt underbart! två segrar under helgen! Awesome :)
Dessutom fick jag en liten behandling av en i laget som går ut högskolan som kiropraktor i sommar! Hon va grymt bra så henne ska jag träffa igen så ska hon fixa min nacke! Hon var hur trevlig som helst! En mycket bra filur! :)

Nu blir det sängen och imorgon blir de en ny vecka med nya utmaningar. en sak är säker, måste slita som ett djur när de gäller plugget i alla fall!




Ha de bra:)

PUSS!

Kommentarer
Postat av: frida

Storvreta Storvreta Storvreta! ;D

2010-04-19 @ 22:42:11
URL: http://fridaahsvensson.devote.se
Postat av: Lina

Ja jag var ju tvungen att åka jag, men såg hela finalen :) så Grattis :D var jättekul att träffa dig igen också, även om det inte blev så länge!

2010-04-20 @ 19:43:33
URL: http://helbraflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0