Glad eller ledsen? Bra eller dåligt?

Idag har varit en annorlunda dag måste jag säga. Inte rent vad jag gjort utan hur jag känt mig inombords.

Vaknade halv sju och kunde inte somna om. Gick upp, gjorde mig typ klar, klockan var typ tio över sju... Sen tittade jag på nyhetsmorgon, löste korsord och så. var rätt glad och inget som bekymrade mig. Vid kvart i åtta kom jag på att jag inte hade någon frukost så jag begav mig till donken, mycket gott måste jag säga. blev pannkakor och mctoast samt varm choklad! satte mig på centralen och inväntade min kära vän Astrid. Men innan hon anlände satte sig en annan individ sig bredvid mig , nämligen en alkis. inte kul när han säger förlåt för att jag är så berusad och tar upp en flaska T-röd och halsar. Det är då man är så pass tacksam att man har det grymt bra när det gäller allt. Att mina problem inte är stora utan pytte när man jämför med stackarn som inte ens vet vad han heter. Jag kände sorg när jag senare såg honom somna och sedan vakna när jag kommer tillbaka till centralen två timmar senare. Att han blir hämtad av polis och ambulans var hemskt att se. På ett sätt har han hamnat där pga ett felval antar jag. Men varför ska det sluta så illa för en av våra medmänniskor. Jag känner verkligen med honom och hoppas att han en dag tar tag i sig själv och blir glad igen! Jag tror att det var han som ändrade mitt humör under hela dagen. Vet inte men jag har känt mig deppad och inte insett att jag ska känna mig glad om man tittar runt omkring mig. Men varför känner jag mig då så ledsen på insidan? Det ska jag fundera på, men inte allt för länge för jag måste ju ha kul i sommar. Kan ju inte gå runt och fundera på varför hela tiden...Men och andra sidan så vore det väl vettigt att ta tag i sig själv.

Nu vill jag och har viljat hela dagen, deppa med sannaklara. det är vi grymma på. Orkar inte med livet just nu ändå.

Jag känner att jag vill bara säga till en person att jag uppskattar dig så pass högt att du är värd vart enda ord jag skrivit till dig. Vet att jag betyder för dig också. Tack, verkligen tack för att du finns!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själv! =)

2010-06-12 @ 21:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0