Spontanhelg gillas!

Min helg har varit mycket bra måste jag säga! Först på fredagen kom jag hem, fick spaghetti och köttfärssås, sen åkte min familj hem till la famillia Stenberg för att titta på hockey! Klart var man redo för de med djurgårdströja,mössa och halsduk! Men stenbergarna bara skakade på huvudet då alla utom en är brynäsare! Men självklart fick man ha huvudet högst när man gick hem! För Djurgården spöade Brynäs med 3-2 och är klara för semifinal!! Mycket bra säger jag bara! :) Under denna kväll fick Roland, herrn i huset ett samtal där de fick reda på att deras målvakt i korpen var skadad och de skulle vara slutspel i innebandyn dagen efter (lördag). Så man fick ställa upp såklart!


Ingen sovmorgon blev de heller på lördagen. För man ställer ju upp som målis och självklart hade laget jag spelade med första matchen kl9.00! Men ingen skada skedd utan de var bara att stiga upp. Dock förlorade vi med 2-1 och 3-1 innan vi tog tag i det hela och vann tre i rad vilket gjorde att vi klarade oss till slutspel där vi vann i semin med 1-0! I finalen kände alla sig helt slut och var nöjda med en finalplats. Vi släppte in de första målet som vi gjort varje match. Men sen tog grabbarna tag i det hela och vi vann faktiskt med 3-1! Vi vann hela korpslutspelet! Skitkul var det!! :)
På kvällen blev jag bjuden på middag på Hofors enda restaurang Bergsmannen. Förrätt toast skagen, varmrätt vildsvinsplanka och efterrätt marängswiss! Mums! När vi skulle betala så var de en av grabbarna som betalade mitt! Tackar och bockar så himla mycket! Han tyckte jag var värd de efter min bragd i målet! :) Blev hämtad och sen en check på tvn, ställde fram klockan och somnade !
    

 
Förrätt - Toast skagen!              Varmrätt - Vildsvinsplanka!                            Efterrätt- Marängsviss!

Idag söndag har jag inte gjort speciellt mycket. Vaknade vid halv elva och var slut samt en huvudvärk... Kom upp för trappan och päronen stod och målade köket. Vi käkade frukost och kollade på reprisen av körslaget! Sen åkte jag och pappa hem hit till Västerås! Käkade spicy, mums! gick till ICA och köpte lite godis och skulle hyra film, men den var slut :( alla uthyrda... Men men, får hyra den någon annan dag!

Tänkte hyra den här filmen som är väldigt ny på marknaden. Förstår att den är eftertraktad! Men vi får ta de en annan dag som sagt! :)

Nu tittar jag på svenska hollywoodfruar. brukar inte göra de men  de är kul att se Maria Montesami och hennes dialekt...! Muumms! Men nu byter jag kanal till kanal 5 där de är cougar town! Dock har jag redan sett de avsnittet men hellre de än töntarna! :)
Sen börjar säsongstarten av Bones:)

Ha ett bra avslut på veckan!:)
PUSS

Kommentarer
Postat av: Lina

Såg inte ut att vara dålig mat det inte ;)

2010-03-29 @ 22:14:36
URL: http://helbraflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0