Äntligen i Boden!

Nu är jag där jag väntat på väldigt länge, i Boden, på Väktarskolan och imorgon börjar utbildningen. Det är helt ofattbart samtidigt som det ska bli väldigt spännande och roligt!
 
Här är huvudkontoret på skolan!
 
I den här byggnaden ligger själva skolan där även vi elever bor!
 
 
Resan hit började imorse 06,00 och 16,00 var allt uppackat och bäddat på Regementet där vi håller hus. Vilken lång väg vi åkte måste jag säga, förbi Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik, Umeå, Piteå och Luleå. Men här är jag nu och hela vägen gick bra då pappa körde, fick inte köra en meter förrän vi var inne i Bodens centrum. Väl framme tog vi oss en svängom i Boden så nu hittar jag nästan överallt härikring!
 
Medan vi kikade runt dök de plötsligt upp en idrottshall där jag självklart var tvungen att gå in! Säger bara vilken tur jag hade för väl inne var det dags för handbollsmatch, damer div1. Skjutsade bara pappsen till tåget och direkt tillbaka till matchstart! Kvällen räddad. Himla bra match dessutom mellan Boden och Kiruna där hemmalaget knep segern och därmed vann hela serien, vilket betyder kval och fler matcher för mig att titta på!!
 
 
Tillbaka från handbollen handlad och klar hann jag inte mer än ringa några samtal så kom en av mina roomiesar in. Allt föll så naturligt och vi har nästan oavbrutet pratat sen hon klev in genom dörren fram till nu! Bra start !!
 
Nu orkar jag inte skriva nå mer idag. Men hörs då!
 
Kalla kramar från Boden!
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Hejsan !:) ja ska upp till Boden nu i maj och är så nervös! Tänkte kolla om du har några speciella tips om det är något jag ska tänka på eller så :) funderade bland annat på packningen?!:) va tar man med sig ?:) tack på förhand :)

2014-04-18 @ 20:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0