Dag 1 av 42

Efter den här första dagen vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Började med att mina rumkamrater härjade runt vid typ 6, sen nästa vid 7... och min klocka stod på 7,40. Men väl uppe blev det hallon med naturell yoggi som start på dagen innan det var dags för upprop i korridoren på plan 2. 8,30 var det samling och då kommer det ner en man och skriker : STÄLL UPP ER MOT VÄGGEN! Ing
 
et mer med det än att göra som han sa vilket har varit det vi har gjort idag. Följt hans instruktioner, betalt och skrivit in oss i kursen. Haft en genomgång av ordningsregler, en snabblunch och sen var det bara att köra på. VU1 (Väktarutbildning del 1) har börjat och med stormsteg ska vi ta oss igenom detta för nämligen på onsdag nästa vecka är det dags för PROV!
 
Känner mig lite smått nervöst men de är ändå inget jämfört med tenta. De här provet kommmer jag klara ganska lätt bara jag lägger ner några timmar på att läsa igenom boken vi fått.
 
Mitt hem i 6 veckor!!
 
Vid strax innan 17 slutade vi och då for jag och Christine till dollarstore för att inhandla lite smått och gott! Blev dock bara några matlådor och en anteckningsbok för min del! Men det var trots allt de enda som jag behövde just idag. Svängde förbi ICA och handlade lite så kvällens middag blev tacos! MUMS var det! Fick även lära Christine ( min rumskamrat och nya vän) att laga mat. Jag som nästan aldrig själv lagar mat fick hjälpa till och resultatet blev kanoners!
 
Nu ligger jag i sängen och är rätt trött, blir att knoppa in tidigt så jag orkar med morgondagen!
 
 
 
ISKALLA kramar från vackra Norrbotten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0